reklama

tote internety

Mám dvadsaťjeden rokov. Na niektoré činnosti ešte málo, na mnohé už veľa. Tak či onak – včera som sa vrátila o pár rokov späť do času, keď nám (rozumej mne a bratovi) rodičia dali nainštalovať domov tote internety, lebo už ich mali doma aj moji spolužiaci, dokonca aj Veronika ich mala, takže konečne prišla aj naša éra. Mamin postoj k celej situácii si veľmi dobre nepamätám (mama, čau!), ale doteraz mi v pamäti rezonujú niektoré otcove výroky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pasáž, ako k nám prišiel ujo, vŕtal, búchal, meral a ťahal káble, tú preskočím. Priznám sa ale, že ma pomerne sklamal, nakoľko som si myslela, že ,,naťahanie“ totych internetov do domácnosti je pomerne intergalaktický proces a nie, že príde pán v pracovnom oblečení a obuvi a behom pár chvíľ je všetko vybavené. Nevadí. Ak sa naučím hrať na hudobnom nástroji a spievať, napíšem o tom smutnú pesničku.

Otec mi (hlavne teda mne, brat vtedy ešte fičal na hrách z CD-čiek, či ako sa to volá, tuším CD) dal rýchlokurz pohybu po totych internetoch, kam môžem chodiť, kam nemôžem chodiť, koľko môžem brázdiť vlny webu a taktiež spomenul, že tam nájdem veľa užitočných rád, informácií, ale aj zaujímavostí pre môj všeobecný prehľad a rozhľad. Vždy sa snažil využiť rôzne dostupné pomôcky, aby som neumrela sprostá.
Samozrejme, všetko som si vzala k srdcu, hlavne pasáž o užitočných radách, informáciách a zaujímavostiach, a tak som celý čas trávila na jednej stránke. A písala si s ľuďmi. V zmysluplných miestnostiach. S mnohými zmysluplnými názvami. Koniec koncov – aj tie debaty boli zmysluplné. Dokonca som si tam našla svoju osudovú, veľkú, najväčšiu lásku. Bol z Bardejova, mal 14 rokov, netuším, ako sa volal, nikdy sme sa nevideli a ľúbili sme sa asi dve hodiny. Až pokiaľ ma mama nevyhodila spoza počítača kvôli prekročeniu denného limitu (mama, čau!).
Postupom času, alebo aj môjho veku, ma tá jedna stránka omrzela, ale nikdy mi nenapadlo otvoriť si prehliadač a hľadať, čo ma zaujíma. Chvíľku som si písala so svojimi láskami – každou jednou osudovou, keď sme sa rozišli, hrala som sa hry predinštalované v počítači, minimalizovala a maximalizovala som okná... a celkovo som presvedčená, že moji rodičia by boli hrdí. Chceli múdre a vynaliezavé deti.

Raz som sa blížila ku koncu svojho denného limitu vyhradeného pre počítač, opäť som robila čosi veľmi zmysluplné, čosi, čo by zmenilo kolobeh sveta, keby som to bola dokončila, a spýtala som sa otca na význam nejakého cudzieho slova, ktorý som nepoznala. Otec ho poznal, ale povedal, aby som sa potrápila sama a našla si to na totych internetoch. A tak som zadávala rôzne heslá, výrazy, indície, domnienky a dohady do vyhľadávača, a on mi na revanš vyhadzoval všetky stránky od receptov po autobazár. Asi to bolo pokazené, pretože význam inkriminovaného slova som sa v ten deň nedozvedela a už som musela ísť preč. Denný limit. Nepustí. NIKDY!
Počas vypínania prístroja spustil otec príhovor o tom, že vyhľadávanie má svoje pravidlá a čím jednoduchšie heslá, tým lepšie, a naozaj nevie, čo som tam zadávala, keď som sa nebola schopná sa preklikať k slovníku, internet nie je iba o jednej stránke, na ktorú chodím a mám sa prestať tváriť kyslo, lebo ho dá odpojiť.
Ďalší deň som si jeho slová vzala k srdcu a prišla som na to, že naozaj sú tam rôzne stránky. Články, zaujímavosti. Dokonca aj videá!

Dnes mi už vyhľadávanie ide. Ak niečo náhodou nenájdem, volám mame.

Včera som sa hlbšie započúvala do pesničky, ktorú púšťala jedna mladá slečna (mladšia odo mňa, ha!). Vždy si od tej kapely pustila štyri-päť vecí. Dokola. A ešte raz! Ale až včera som si uvedomila, že to nie je zlá hudba, a tak som si spomenula na svojho tatka. A moje epické začiatky vo vyhľadávaní. S múdrym výrazom v tvári som naťukala správnu stránku, začala si o skupine čítať a púšťala si jednu skladbu za druhou (za niekoľko málo rokov stihli nahrať tri albumy, takže aj piesní majú pomerne dosť. Určite viac ako ja.).
Zrazu sa z dverí vynorila hlava:,,Čo to počúvaš?“ ,,Veď Hollywood Undead.“ ,,Nevedela som, že majú aj takéto pesničky. Kde si to našla?“

Tote internety. Tote internety...

Zuzana Gerhátová

Zuzana Gerhátová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vysoké dievča so silnými dioptrickými okuliarmi, trpiace farboskeposťou a skolióziou.Som prostoreká. Vo voľnom čase mrnčím. Zoznam autorových rubrík:  bázničgydennídžgy bez hodnodytretie ja

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu