reklama

Rozprávková teta, ktorá si išla privyrobiť.

Sedela som pred ,,mojím obchodom a fajčila. A nie je tomu dávno, asi desať minút dozadu. Ženy chodili okolo mňa z práce vziať si bicykle a pokračovať v ceste ktoviekam, no predpokladala som, že rovno domov. A medzi nimi bola aj táto rozprávková teta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je to už postaršia dáma a pomerne ťažko a jej chodí, v chrbte je dosť prehnutá, ale, nie som tu síce extra dlho, no pomaly si začínam fixovať tú-ktorú tvár, vždy, vždy sa usmeje a pozdraví. Teraz sa dokonca aj prihovorila a mňa skoro pripieklo k schodisku:

,,Čo dievčatko, o chvíľu budeš zatvárať, že?"
,,Nie, dnes som tu do pol piatej."
,,Ale veď to je nič, ty si šikovná. Teda vyzeráš byť šikovná. Ja ešte idem do ďalšej roboty. Neviem, či vieš, ale tu robíme za almužnu, alebo skôr za symbolickú cenu, a keď chcem uživiť rodinu, musím pracovať aj takto súkromne ako sa hovorí. Ukáž," pani si všimla moje nechty, ,,to je krásna technika zdobenia. Aj vlásky máš pekné, to som si už minule všimla. Síce nie je zvykom vidieť štvorfarebné vlasy, dobré to máš, zlatá si. Vieš, mám rada ľudí, aj mladých ľudí, a nech si na seba dá omladina hocičo, mne to je v podstate jedno. Moje vyťahané tričko a tepláky tiež nevyzerajú nóbl. No nič, idem. Tak zajtra. Ahoj, dievčatko."

Hovoria o mne, že mám vysokú frekvenciu slov. Ale teta to zo seba chrlila na jeden dych, aj sa stihla pristaviť, preskúmať mi nechty, aj bicykel si odomknúť, aj naň vysadnúť, aj tašku dať do košíka, aj začať ,,šliapať", aj mi zakývať, ešte sa otočiť a usmiať.

Nechala ma sedieť na schodisku a zízať na neforemný plot. Takéto typy starších ľudí mám rada a, netuším prečo, volám ich ,,rozprávkové". No nie preto, že nám pochvália vlasy, nechty, oblečenie, obočie... o to nejde. 
Tragikomické je, že oni nie sú z rozprávky. Pokojne si môžu zamykať bicykle aj toť, pod našimi oknami.

Zuzana Gerhátová

Zuzana Gerhátová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vysoké dievča so silnými dioptrickými okuliarmi, trpiace farboskeposťou a skolióziou.Som prostoreká. Vo voľnom čase mrnčím. Zoznam autorových rubrík:  bázničgydennídžgy bez hodnodytretie ja

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu