reklama

cvičíme svojho psa. odoberte nám ho.

Vždy som chcela psa. Odmalička. Ale aj v mojom živote je človek, ktorý vo väčšine prípadov psa odmieta. Mamina.K havkáčovi som prišla, až keď som odišla bývať s frajerom, hoci ten bol tiež proti. Ale len spočiatku. Potom mi zišla na um spásonosná myšlienka: buď dieťa, alebo psa.Po asi dvoch dňoch som držala v náručí 8 týždňové šteniatko border kólie šťastná ako idiot.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (80)

Zaujímala som sa len o psov (knižky, motanie sa v blízkosti kamarátov a známych, ktorí ich už mali) a len okrajovo som tušila, že nie je psíčkar ako psíčkar. A nejde o zbieranie hovienok.
Pri venčení našej Figy (celým menom Figa Borová) som zistila, že niektorí sú ,,psychopati" a nahradili psom dieťa. Nech si robia čo chcú, ale nech sa nepletú do nášho výcviku.
Bojujeme s návalmi emócií typu ,,moje nervy, tam je vtáčik, kašlem ti na chôdzu pri nohe, musím ho ísť chytiť", ,,prosím, prosím, vybodni sa na povely, pusti ma za tými deťmi, mám 10 mesiacov, som ešte maličká, mám na to nárok" atď. Je to ešte decko, ale disciplína a sústredenosť nie je na zahodenie. A to je problém pre spomínaných ,,psychopatov".

Pri dome máme oplotený priestor na trávnatej ploche. Je určený na venčenie. V praxi to vyzerá tak, že majiteľky a majitelia stoja a psy sa hrajú. Volala som jednu známu, či by sme sa nešli prejsť niekde inde, aby jej havkáč mal o niečo viac pohybu než 20 minút behania prakticky v kruhu.
,,Určite nie, náhodou stretneme nejakého agresívneho psa a čo potom?"
,,Ale veď sem v podstate nechodia agresívni psi, uštekaní áno, ale..."
,,Moje bábo nepôjde."
Dobre, v poriadku. Stojte tam. Aj s bábom.

Pár dní dozadu sme s Figou išli po vale, vyjašené, vybehané, upachtené a cestou sme si precvičovali chôdzu pri nohe. Nič tragické, len aby ma nevliekla, aby bola sústredená na mňa a nie na tridsaťšesť iných vecí okolo. Spomínala som návaly emócií desaťmesačného šteňaťa, preto ak náhodou uvidela niečo, čo ju zaujalo (steblo trávy, letiaci list, mravec, igelitové vrecko), ešte predtým, ako prestala byť úplne sústredená, som ju jemne drgla nohou. Nekopla, len som ju upozornila na to, aby sledovala mňa. Po dotyku sa mi pozrela do očí, dala si dokopy dve a dve, upokojila sa, prestala ťahať. Nebolelo ju to, z pohľadu psej psychológie ju to neponížilo, iba upozornilo.
Upriamená na Figu som si nevšimla pani, ktorá za sebou vliekla nejakého malého kríženca na vôdzke, ten sa išiel uštekať na smrť, a z diaľky kričala, že na mňa zavolá ochrancov zvierat a pes mi bude odobratý.
,,Videla som, ako ste si kopli do psa, čo si kompenzujete? Čo vám urobil? Na čo ste si ho brali, keď sa o neho neviete postarať?"
Onemela som od úžasu, nemala som jej ako vysvetliť, že v živote by som Fige neublížila a ak je problém, že od nej vyžadujem disciplínu a ukazujem jej, kde má miesto (pardon, ale naozaj nedovolím, aby sa stal pes naším pánom a ovládal domácnosť), tak by sme sa mali obísť a viac sa nestretnúť.
Počas toho, ako do mňa pani hustila názory a dojmy z môjho ,,týrania psa" (,,Psíkovia sú na to, aby sa jašili, hrali a nechápem, prečo svojho takto drilujete..."), jej havkáč ju hrýzol do nohavíc a trhal ich. Pre neho to bola hra, ale vyzeralo to viac ako zvláštne.
Poďakovala som sa za jej príhovor, povedala, že už nikdy Figu nebudem cvičiť a šla preč.

Ospravedlňujeme sa, že chceme mať slušného psa, za ktorého sa nemusíme hanbiť.
Ktorý nás rešpektuje, my rešpektujeme jeho a máme zdravý, vyvážený vzťah.
Že my sme tí, ktorí ho vedú, vychovávajú ho a chcú, aby sme mohli chodiť medzi ľudí, starých, mladých, deti, medzi iných psov bez toho, aby sme sa hanbili. A darí sa nám to.
Ľúbime nášho psa a pritom sme si vedomí toho, že to je pes. Nie dieťa.
Člen rodiny, ktorý ale myslí ako zviera a (ak si môžem dovoliť povedať svoj názor) treba to rešpektovať a nestavať do pozície ,,bába".

Zuzana Gerhátová

Zuzana Gerhátová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vysoké dievča so silnými dioptrickými okuliarmi, trpiace farboskeposťou a skolióziou.Som prostoreká. Vo voľnom čase mrnčím. Zoznam autorových rubrík:  bázničgydennídžgy bez hodnodytretie ja

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu