reklama

ako sa teta Zuza zaľúbila a prečo majú Topoľčany o jaštericu menej

O našom psovi som písala. O ňom už dosť. Ale dnes som vďaka nemu, teda vďaka nej, stretla mladého muža a zaľúbila sa.Volá sa Palino a má čerstvých 5 rokov. Uvidela som ho na detskom ihrisku, keď som šla s Figou na val (miestni domorodci to volajú ,,drik"). Trochu ma to prekvapilo, pretože bolo len osem hodín a na hranie mi to pripadalo skoro. Ale keď mu chutí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rozbehol sa smerom k nám a z diaľky kričal, či si môže pohladkať havka. Veď si pohladkaj, čoby nie.
,,Teta a ty ideš teraz von? Môžem ísť s vami? Môžem? Počkaj, idem sa opýtať maminy, my sme tu u babiny na prázdninách. Počkáš chvíľu, počkáš, že?"
Nemala som šancu čokoľvek povedať, už bol preč. O pár minút sa vyklonila z balkóna mladá žena a povedala, že Palino môže ísť, ak mi nebude vadiť, že je veľmi zvedavý a nesmierne ukecaný.
Neklamala. Huba sa mu nezastavila. Nepamätám si všetky otázky, ale rozosmievali ma, zarážali, cibrili fantáziu, z času na čas som mala sto chutí mu napchať trs trávy do úst.

,,Ty sa nebojíš, že ti ujde?"
,,Neujde, lebo musí poslúchať. Keď ju zavolám, príde. A ona aj tak stále sleduje, kde som, neodbieha ďaleko."
,,Si mala predtým psa?"
,,Nie, toto je náš prvý."
,,S kým máš psa?"
,,S frajerom."
Väčší výraz prekvapenia a zdesenia som dlho nevidela. Zuza má frajera!? A nie je imaginárny!
,,Teraz robí čo?"
,,Teraz ju niečo zaujalo, skúma to."
,,Čo?"
Mohlo to byť čokoľvek od stratenej loptičky až po nehybný kamienok.
,,Môžem sa ísť pozrieť aj ja?"
Palino utekal cez mokrú trávu smerom k Fige a mne len na niekoľko sekúnd preletelo hlavou, že by jeho mamina nebola rada, keby spadol
do blata. V momente ako som sa tým prestala zaoberať, Palino zmizol v tráve. Celý. Gravitácia nepovolila. Objavil sa mokrý, špinavý, vysmiaty a vydával zvuky ako nejaká zlá postava z Pána prsteňov. Bez negatívnych emócií bežal ďalej.
,,Teta! Pes ti zožral varana!"
,,Čo mi pes?"
Palino mal niečo v rukách a Figa mala niečo v hube. Keď sú zároveň šťastné deti aj psy (čo v tomto prípade boli), niečo je zle.
,,Aha, pozri, pes našiel varana! Ale nemusíš sa báť, vybral som mu ho z úst."
Super, ale nevybral mu ho celého. Varan to síce nebol, ale bola to poriadne veľká jašterica. Asi prvá, ktorá vyšla tento rok na svetlo sveta. Veľa si ho neužila.
Teraz bola súčasťou úst Figy, z veľkej časti Palinových rúk a ako utekal, poškrabkal sa na líci, takže tam mal fľak. A veruže to nebol mejkap.
Usúdila som, že už sa môžeme vrátiť.
Otázky neprestávali. Prečo, ako, za čo, koľko, odkedy, za koľko, naozaj, možno...?

Palina som vyprevadila do vchodu, ešte sa otočil s tvárou zamazanou od jašterice, celý šťastný mi zakýval a zašiel.
Ktovie, či sa prizná mamke, čo si priniesol z vonku. A aj keby nie, zážitok máme obidvaja. ,,Obitraja", lebo Figa sa ešte teraz vyškiera ako magor.
Nikdy nezažila jar. Narodila sa minulý rok v júni. Bude to zaujímavé.

Zuzana Gerhátová

Zuzana Gerhátová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vysoké dievča so silnými dioptrickými okuliarmi, trpiace farboskeposťou a skolióziou.Som prostoreká. Vo voľnom čase mrnčím. Zoznam autorových rubrík:  bázničgydennídžgy bez hodnodytretie ja

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu